سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه کامفیروز

حوزه/ امام جمعه کامفیروز با بیان اینکه تنها درمانگاه کامفیروز پاسخگوی نیاز جمعیت ۴۰ هزار نفر نیست، گفت: مسئولان مشکلات بخش درمانی و بهداشتی این شهر را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد تقی‌زاده، با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا(ع) کامفیروز و تقدیر از خدمات کادر درمان، اظهار داشت: شعار امسال به مناسبت این روز شامل سه بخش مهم است «ایران قوی، همبستگی ملی، سلامت اجتماعی» و هر بخش نیاز به تبیین خاص خود را دارد.

وی در خصوص بخش نخست شعار سال، اضافه کرد: بی‌شک یگانه عامل امنیت هر کشوری در این منطقه‌ پر حادثه‌ خاورمیانه قوت و قدرت است، ایران اسلامی در سال‌های اخیر با اتکاء بر دانش بومی خویش و اعتماد به جوانان، از لحاظ نظامی قادر به تولید سلاح‌ها و امکاناتی شده که احتمال جنگ و حمله‌ نظامی به کشور عزیزمان را تقریبا به صفر رسانده و در زمینه‌ تکنولوژی هم پیشرفت‌هایی را رقم زده که تا حد بسیار زیادی ما را در مقابل تحریم‌های حداکثری و همه جانبه‌ی دشمنان مقاوم نموده است.

امام جمعه کامفیروز همبستگی ملی را عمود خیمه‌ ایران قوی برشمرد و تصریح کرد: تا مردم یک کشور با هم همبستگی نداشته و در راه هدف واحد خویش ایستادگی نکنند نه روی قدرت را خواهند دید، نه روی امنیت و نه روی پیشرفت.

وی خاطرنشان کرد: قطعا اگر ما تمامی فضایل و ویژگی‌های خوبی را که می‌شود برای یک کشور پیشرفته تصور کرد، در یک خیمه قرار دهیم، عمود و ستون این خیمه همبستگی مردم آن جامعه است که قوام سایر نقاط مثبت کشور به آن است.

حجت الاسلام تقی زاده عنوان کرد: الحمدلله تا امروز هم‌وطنان عزیز ما در برهه‌های مختلف و حوادث گوناگون این همبستگی را از خود نشان داده‌ و آن را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط خاصی که بیماری کووید ۱۹ بر کشور حاکم کرده راجع به مسئله‌ سلامت اجتماعی گفت: چند ماه اخیر شاهد هجوم ویروس خاصی به اقصی نقاط جهان من جمله کشور عزیزمان ایران بوده‌ایم که متاسفانه توانسته تاکنون قسمت قابل توجهی از مرگ و میر را به خود اختصاص دهد، آنچه که تا این لحظه سازمان بهداشت جهانی و متخصصین جهت مقابله با این ویروس بدان دست یافته‌اند، رعایت نکات بهداشتی است، لذا بنده در همینجا حسن استفاده را کرده و به مسئولان خاطر نشان می‌کنم که زیر ساخت‌های بهداشتی بخش کامفیروز ضعیف بوده و یارای مبارزه با چنین بیماری بی‌رحمی را ندارد.

امام جمعه کامفیروز در پایان بیان کرد: تنها بیمارستان این بخش که باید پاسخگوی نیاز قریب به ۴۰ هزار نفر جمعیت باشد، با این امکانات ناچیز و بسیار محدود قطعا جوابگو نخواهد بود، این بیمارستان پزشک متخصص و پرسنل به قدر نیاز و کفایت را دارا نمی‌باشد و برخی خدمات آن فقط در ساعت خاصی ارائه می‌گردد و در خارج از آن ساعت بیماران باید برای معالجه مسیر ۶۰ کیلومتری تا بیضا را طی کنند. ازاین رو بنده مجددا و اکیدا از مسئولین خواستارم تا قبل از آنکه دیر شود فکری به حال مشکلات فوق نموده تا سلامت اجتماعی مردم محروم کامفیروز تضمین و تامین گردد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha